Logo & huisstijl

Een uitstraling die laat zien wie je bent

Tijd voor een merkstrategie en huisstijl die 100% jou uitstraalt. Samen maken we je merk eigen, herkenbaar en professioneel. Zodat je merk voor je gaat werken en (bijna) vanzelf de juiste mensen aantrekt.

Vrouw loopt over een pad

Je organisatie groeit. Je verhaal is sterker dan ooit. Maar dat zie je niet terug in je uitstraling…

Je logo kan best een opknapbeurt gebruiken. Overal gebruik je andere kleuren en lettertypes. Dat werkte vroeger prima, maar nu voel je: Dit kan niet meer. Deze uitstraling past niet meer bij wie we nu zijn. Je wilt weer trots zijn op je merk.

Tijd voor actie!

Ik help je met een visuele identiteit die klopt met wie je bent, vertrouwen wekt bij je doelgroep en richting geeft aan al je communicatie.

Zo heb je straks een praktische merkkit waarmee je opvalt bij de juiste mensen, door hen onthouden wordt én trots bent op hoe je naar buiten treedt.

Ga voor een huisstijl die…

Strategisch is opgebouwd

We starten met je verhaal, je doelgroep en je positionering. Elke keuze is ergens op gebaseerd en heeft een reden.

Jezelf laat zien

Een ontwerp dat helemaal voelt als jou en je team. Niet zomaar bedacht, maar echt en onderscheidend.

Herkenbaar is

Eén stijl voor al je uitingen: van je website tot aan je social media uitingen en het briefpapier.

Praktisch werkt

Je krijgt duidelijke richtlijnen, kleuren, lettertypes en bestanden die je zelf direct kunt gebruiken.

Toekomstbestendig is

We gaan niet voor trends, maar voor een duurzaam ontwerp dat mee groeit met je organisatie.

Wat een sterke huisstijl voor je doet:

Blad Studio TerraCILC had sinds de oprichting 40 jaar terug nooit écht aandacht besteed aan de huisstijl. Het resultaat was een uitstraling die niet meer paste bij hun jonge, bruisende team dat werkt aan internationale rechten en veiligheid. Nu zijn ze weer trots op hun uitstraling: het klopt weer.
Blad Studio TerraStichting Eigen Krachtvoer gebruikte een logo en website die ooit ontwikkeld waren door een hobbyist uit het team. Dat werkte prima toen, maar nu niet meer. Na de rebranding en doorvertaling naar de website en email templates is Eigen Krachtvoer weer als herboren.
Blad Studio TerraMindshift wilde een frisse, eigenwijze uitstraling die de kanteling van gedrag zichtbaar maakt. Hun nieuwe stijl brengt lef en helderheid, met een eigen perspectief dat opvalt tussen de vele stoffige rapporten en beleidsstukken.
CILC website voor en na

Zo reageerden klanten

Feedback van klant

Pakketten en prijzen

Mini huisstijl

Vanaf 999,-

Een compacte, frisse basis voor kleinere organisaties of starters.

Uitgebreide vragenlijst
Logo + sublogo’s
Kleurenpalet en lettertypes
Bestanden voor digitaal en druk
Overzichtelijke ‘merkposter’
2 feedbackrondes
Alles van de ‘mini huisstijl’
Kick-off sessie
Stijlelementen (vormen, patronen)
Stijlgids (PDF)
Richtlijnen voor Tone of Voice
Een extra feedbackronde
Website en Huisstijl
Ook een nieuwe website?

Merk en website in één lijn

Je nieuwe huisstijl ook meteen doorvoeren op je (nieuwe) website? Ga dan voor het ‘Merk en website in één lijn’ traject, waarin we alles van A tot Z aanpakken.

Vanaf 2790,

Twijfel je wat het beste past? Ik denk graag met je mee.

Extra’s

Je kunt je huisstijl uitbreiden met extra middelen en tools. Ik help je ook met:

Social media templates

Dezelfde uitstraling op Instagram, Facebook en meer.

Briefpapier

Facturen en andere belangrijke documenten in de juiste stijl.

PowerPoint of Canva template

Templates die je met gemak dagelijks gebruikt.

Visitekaartjes

Een tikkeltje ouderwets, maar soms toch nog best handig.

Tone of voice hulp

Het hele team communiceert op dezelfde manier.

Fotografie-/beeld advies

Briefing voor je fotograaf of beeldgebruik in uitingen.

AI merkassistent

Een ChatGPT bot die jouw merktaal spreekt.

En meer…


Voorbeelden van merken die werken

Geen enkel merk is hetzelfde. In mijn portfolio zie je projecten waarin strategie en ontwerp samenkomen in een uitstraling die klopt. Klik door om te zien hoe dat er in de praktijk uit ziet.

Zo werken we samen

Kennismaken & voorstel

We beginnen met een kort gesprek om elkaar te leren kennen. We bespreken jullie doelen, wensen en wat er nodig is. Is er een klik? Dan ontvang je een voorstel op maat.

Stap 1: Toegang tot Mijn Studio

Na akkoord krijg je toegang tot Mijn Studio, je eigen projectomgeving. Hier vind je een vragenlijst en kun je belangrijke info en documenten delen.

Stap 2: Ontwerp 1e concept

Ik start met het ontwerp en werk een eerste richting uit in kleur, vorm en uitstraling. Vervolgens presenteer ik deze aan jou en mag jij je (eerlijke) feedback geven.

Stap 3: Feedback verwerken

Aan de hand van jouw feedback ga ik weer verder tot er een concept staat dat 1:1 klopt met wie je bent en wat je uit wilt stralen.

Stap 4: Presentatie nieuwe huisstijl

Je krijgt een presentatie van je nieuwe huisstijl, inclusief voorbeelden van hoe je je nieuwe stijl kunt toepassen. Ook hier mag je nog een keer op schieten.

Stap 5: Oplevering van je nieuwe merk 🎉

Alles klaar? Dan ontvang je een officiële oplevering met alle bestanden die je nodig hebt om zelf aan de slag te gaan. Ook krijg je een duidelijke handleiding.

& daarna: doorvertalen naar andere uitingen

Wil je je nieuwe stijl doorvertalen naar andere middelen? Dan help ik je graag verder. Denk aan een website, briefpapier of social media templates.

Renee - designer Studio Terra

Hi, ik ben Renée! (web)designer, strateeg en het gezicht achter Studio Terra.

Ik help organisaties die goed werk doen om dat ook goed zichtbaar te maken met een uitstraling die klopt.

Al van jongs af aan maak ik graag mooie dingen. Met een master in Communicatie & Beïnvloeding, combineer ik nu strategie met design: hoe zorg je dat je ontwerp ook daadwerkelijk werkt?

Ik denk conceptueel, maar ontwerp praktisch. Met wat ik maak, moet je vooral zélf aan de slag kunnen. Ik help je scherpe keuzes maken en geef eerlijk advies, ook als dat betekent dat ik ‘nee’ moet zeggen. Zo komt er iets te staan wat echt klopt, van binnen en buiten.

Meestal werk ik zelfstandig, maar ik heb een heel fijn netwerk van copywriters, fotografen, en developers die we kunnen betrekken als dat past. Jij hebt in ieder geval altijd één aanspreekpunt: moi :).

Veelgestelde vragen

Scroll naar boven