Bijna twee jaar geleden sprong ik in het diepe. Ik startte mijn eigen bedrijf, vol energie en met een duidelijk plan: ik wilde organisaties helpen die de wereld een stukje mooier maken. En dat zou ik doen door te focussen op duurzame websites (lees hier wat dat is) die ondernemers helpen groeien. Zo ontstond Growdi.
In het begin paste het perfect. Maar gaandeweg begon het te wringen.
Ik bouwde Growdi namelijk toen ik nog niet écht in het werkveld zat. Toen ik nog niet precies wist wat mijn klanten nodig hadden. Nu, twee jaar verder, weet ik dat wel. Ik mocht tientallen organisaties helpen, van stichtingen tot sociale ondernemingen. Ik leerde: zij willen niet simpelweg een duurzame website. Ze willen goed gezien worden. Zoals ze zijn.
Ze willen een merk dat klopt. Een uitstraling die richting geeft. Een website die voelt als: dit zijn wij.
En dat is precies waar mijn hart ligt. Niet het verkopen van duurzaam webdesign (al is dat nog steeds een belangrijk onderdeel van hoe ik werk). Maar organisaties helpen om goed gezien te worden. Om te laten zien wat ze doen, waarom ze het doen en voor wie.
En daar voelde Growdi niet meer passend bij.
Een nieuwe naam die wél klopt
Growdi was speels, maar werd vaak verkeerd uitgesproken. En toen iemand mij vertelde dat het in het Amerikaans als ‘grody’ (= viezig) klonk, was ik er snel klaar mee.
Ik ging op zoek naar iets wat wél goed voelde. Een naam die past bij hoe ik werk, bij mijn klanten én bij mijn visie. En daar ontstond Studio Terra.
Studio – omdat hier dingen worden gemaakt. Gecreëerd. Ontworpen. En omdat het ruimte geeft voor samenwerking. Ik werk namelijk niet altijd alleen, maar soms met andere makers. Studio Terra is dus meer dan alleen mij.
Terra – aarde. De basis, de bodem waarop alles groeit. Omdat ik ontwerp voor organisaties die goed zijn voor dier, mens en natuur. Voor de wereld van morgen.
Internationaal goed uit te spreken. Makkelijk te onthouden. En misschien wel het belangrijkste: het is weer een plek die voelt als mij ♥︎.
(De .nl domeinnaam bemachtigen kostte me een rib uit mijn lijf. Maar het was het waard)
En dus terug naar de tekentafel
Mijn rebranding ging niet alleen over een nieuwe naam. Het ging over scherp krijgen waar ik voor sta. Wat ik wil betekenen. En voor wie.
Dat betekent ook: een nieuwe website, een andere uitstraling en een nog duidelijkere positionering:
De huisstijl van Studio Terra is rustig en aards. Dat is bewust. Mijn projecten kunnen alle kanten opgaan qua kleuren, sfeer en karakter. Precies zoals het past bij de organisaties waarvoor ik werk. Ik wilde mijn eigen huisstijl juist rustiger houden. Als een soort canvas waarop ik ontwerpen maak voor anderen.
Wat er nu verandert (en wat niet)
Duurzaam webdesign? Nog steeds belangrijk. Het zit in hoe ik werk, in de keuzes die ik maak. Maar het is meer een hygiënefactor geworden dan mijn hoofdboodschap.
Wat nu écht centraal staat: organisaties die goed doen, verdienen het om goed gezien te worden. Wat blijft is mijn aanpak: doordacht, persoonlijk en vanuit de strategie.
Kijk naar Stichting Eigen Krachtvoer, die in Amsterdam wildplukwandelingen organiseert voor mensen met een kleine portemonnee. Of CILC, die zich wereldwijd inzet voor een sterke en onafhankelijke rechtstaat. Allebei kregen ze een volledige rebranding én nieuwe website.
Twee totaal verschillende organisaties met één overeenkomst: hun verhaal mag gezien worden.
Herken je dit?
Klinkt mijn verhaal herkenbaar? Dat gevoel dat de uitstraling van je bedrijf niet meer past bij wie je bent. Dat je website ooit snel in elkaar is gezet, maar nu niet meer klopt. Dat je bent gegroeid, maar dat je dat nog niet terugziet aan de buitenkant.
Dan is dit misschien wel hét moment om daar iets mee te doen.
In 30 minuten kennismaken
De snelste manier om te ontdekken of we een match zijn, is tijdens een korte (video)afspraak.
