“Na 15 jaar eindelijk een website”
Minimalistisch, simpel en duidelijk. Dit is een strakke, informatieve website geworden.

Dit project in het kort…
Zo ziet dat eruit
Webdesign
De vraag
Atisha Bewind, een bewindvoeringskantoor in Molenhoek, bestaat al 15 jaar zonder website. En dus vond Sjoerd, oprichter van Atisha bewind, dat het nu toch echt tijd werd om aan de online aanwezigheid te werken. De opdracht was om een minimalistische website te ontwerpen, met een strak design dat past bij het principe van “less is more”. Het doel was een website te creëren met zo min mogelijk kleuren en zonder onnodige tierelantijntjes, waar duidelijke informatie over de diensten van Atisha Bewind te vinden is. Daarbij vond Sjoerd het belangrijk om een gebruiksvriendelijke backend te hebben, zodat hij zelf de website in zijn eigen tempo kon voorzien van goede teksten.
Het resultaat
Het resultaat van Sjoerd zijn teksten in combinatie met mijn ontwerp mag er zeker zijn. De site heeft een helder en overzichtelijk design, uitgevoerd in een beperkt kleurenpalet, wat bijdraagt aan de gebruiksvriendelijkheid. De website biedt gemakkelijke navigatie naar belangrijke informatie over de diensten, een nieuwspagina voor de laatste updates en een sectie met relevante links en downloads voor cliënten en geïnteresseerden. Zo zie je maar hoe je met je weinig middelen toch een strakke en effectieve website kunt maken.
Deze website in cijfers

Duurzaamheid
De homepage scoort een A+ op duurzaamheid via WebsiteCarbon. Deze pagina is daarmee 97% schoner dan andere pagina’s wereldwijd. Dit komt o.a. doordat de pagina geen afbeeldingen of overbodige functionaliteiten bevat. Ook hier geldt dus “less is more”.

Snelheid
Ook de cijfers van Google Pagespeed liegen er niet om. Door goede optimalisatie en caching instellingen is de website supersnel. Kleurgebruik met hoog contrast zorgt voor een goede toegankelijkheid en ook op SEO gebied doet de website het goed.

Conversie
De gebruikte buttons (Call to Actions) op de website hebben allemaal dezelfde look en zijn daardoor goed te herkennen. Met een duidelijke boodschap op de button weet je als bezoeker precies wat je daarna kan verwachten. Het aantal conversies volgt nog, omdat de website nog maar net live is zodra ik dit schrijf.
Ook zo’n toffe website?
De snelste manier om te ontdekken of we een goede match zijn is door even kennis te maken. Plan direct een (video)afspraak in mijn agenda, dan kijken we samen wat bij jullie past.